Starea de bine a unui elev este dată în general de învățare și motivație, însă dincolo de valențele și reperele academice pe cate le promovăm, trebuie să asigurăm tinerilor siguranța necesară, securitatea în spațiile școlare pentru a-i stimula în activități ce vizează progresul școlar și pregătirea profesională. O modalitate de îmbunătățire a unor aspecte vulnerabile la nivel individual sau de grup este prevenția.
In acest sens, la sediul unității de învățământ a Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă „Elena Doamna” , Focșani, a avut loc o activitate pe linie de siguranță școlară conform „Planului Teritorial Comun de Acțiune nr. 280198/07.09.2023 pentru creșterea gradului de siguranță al elevilor și personalului didactic și prevenirea delicvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar în județul Vrancea, în anul școlar 2023-2024″ și „Planului de acțiune BLOCADA, nr.14363/30.06.2023 privind prevenirea/combaterea unor situații de risc și menținerea unui climat de ordine și siguranță școlară la nivel național, a Campaniei de prevenire a faptelor de port sau folosire fără drept de obiecte periculoase în incinta unităților de învățământ preuniversitar, interzicerea folosirii materialelor pirotehnice de către minori” și a Campaniei de prevenire a consumului de substanțe psihoactive „O singură dată, poate deveni mereu,” coordonată de comisar șef Manolache Monica, subcomisar Lalu Alina și subinspector Onia Mădălina din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea- Biroul de Siguranță Școlară.
Temele abordate au vizat prevenirea infracțiunilor comise cu violență, prevenirea bullying-ului, prevenirea consumului de substanțe nocive pentru sănătate (alcool, tutun, droguri), prevenirea portului fără drept de obiecte periculoase, prevenirea folosirii materialelor pirotehnice de către minori, prevenirea victimizării minorilor, respectarea regimului circulației rutiere, dar și faptul că minorii pot răspunde penal.
Activitatea a debutat printr-o informare a profesorilor diriginți, ocazie cu care au fost prelucrate aspecte privind legislația în domeniul prevenirii violenței, rolul Comisiei pentru prevenirea și eliminarea violenței, rolul Grupului de acțiune antibullying precum și aspecte privind activitățile informativ-preventive destinate elevilor în cadrul orelor de dirigenție.
Activitatea a continuat cu informarea a 127 de elevi, adaptată conform vârstei și gradului lor de înțelegere, folosindu-se interpretarea de specialitate a limbajului semnelor și aducând în discuții cazuri concrete menite să corecteze atitudini și comportamente indezirabile.